Un percentatge important dels joves estrangers no obtenen el títol d’ESO al finalitzar els seus estudis a Catalunya. Aquest fet pot representar un problema important en la seva integració i expectatives futures en el mercat laboral, creixent la seva vulnerabilitat. Aquests resultats, però, poden ser fruit del propi procés migratori, que interfereix en l’assoliment escolar. En aquest context, aportem una nova visió que inclou una anàlisi des de la perspectiva de les generacions, en funció del lloc de naixement de l’alumne, del dels seus progenitors i de l’any d’arribada a Catalunya.
Jordi Bayona-i-Carrasco és Geògraf i doctor en Demografia. És investigador del Centre d’Estudis Demogràfics (CED) i professor associat al Departament de Geografia de la Universitat de Barcelona (UB). El seu treball se centra en l’anàlisi demogràfic de les migracions internacionals i en les seves pautes d’assentament en el territori.
Andreu Domingo és doctor en Sociologia, investigador i subdirector del Centre d’Estudis Demogràfics (CED). Investigador Principal del Grup d’Estudis de Demografia i Migracions (GEDEM; http://gedemced.uab.cat/es ). Les línies de recerca són les migracions Internacionals i la teoria sobre la població. Membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans, i President de l’Asociación de Demografia Histórica (ADEH).
Emissió en streaming:
http://www.streamingbarcelona.com/plataforma/residenciainvestigadors/
Dr. Andreu Domingo, CED; Dr. Jordi Bayona, CED
Institució Centres de Recerca de Catalunya (CERCA)
Centre d'Estudis Demogràfics (CED)